Uw TMS gekoppeld aan de wereld…

Van Kooten

Deze koppeling met Van Kooten Tuin & Buiten leven synchroniseert alle benodigde gegevens voor het transport met de vervoerder.

Als eerste wordt de order aangemeld bij de vervoerder, de order wordt, inclusief alle artikelen, in MendriX geplaatst. Een deel van de artikelen is op voorraad bij de vervoerder, een ander deel wordt door de leverancier afgeleverd. In de Transcon portal ziet de vervoerder deze artikelen en kan ze daar in de voorraad plaatsen als de leverancier ze heeft geleverd. Vanuit de portal kunnen ook de juiste labels worden geprint.

Als alle artikelen binnen zijn kan er een afspraak voor levering worden gemaakt met de klant. Transcon monitort ondertussen of de artikelen op tijd binnen komen om de initieel geplande leverweek te halen, zo niet dan volgt een alarm.

Ondertussen kan de order nog worden gewijzigd, er kunnen artikelen worden toegevoegd of verwijderd. Van deze wijzigingen en van bovenstaande acties worden de gegevens uitgewisseld zodat beide administraties altijd gelijk zijn. Tijdens het proces komt ook de factuur binnen, deze wordt in MendriX bij het dossier van de order geplaatst.

Tenslotte worden vlak voor de levering vanuit de Transcon portal de factuur en de pick list geprint zodat alle gegevens op één plaats beschikbaar zijn.